روش تهیه آسان کیک اسفنجی
نوشته شده توسط : بامین

اگر مطلب بهترین کیک های دنیا در مجله شادیما را دیده باشید، می دانید که کیک اسفنجی فقط یک کیک نیست، بلکه به دسته ای از کیک ها و به علت ویژگی بافت آن ها کیک اسفنجی می گویند. کیک های اسفنجی بسیار لذیذ و پرطرفدار هستند و باید بدانید که این نوع کیک ها را در سراسر دنیا و با دستور پخت های مختلف درست می کنند.

به همین دلیل در ادامه ی این مطلب از شادیما تصمیم گرفتیم که طرز تهیه کیک اسفنجی را برای شما آماده کنیم تا با این دسته اصلی از انواع کیک ها آشنا شوید.

https://shadima.com/cooking/esfanji-cake-recipe

موا اولیه تهیه کیک اسفنجی خوشمزه

تخم مرغ 4 عدد
شکر 1 لیوان
روغن مایع نصف لیوان
شیر 1.5 لیوان
آرد سفید 3 لیوان
بیکینگ پودر 15 گرم
پودر وانیل 5 گرم

طرز تهیه کیک اسفنجی خوشمزه خانگی با پف زیاد

کیک اسفنجی روش تهیه بسیار آسانی دارد و از آنجایی که جزو کیک های مادر به حساب می آید از این رو روش پخت آن خیلی سخت نخواهد بود. فقط سعی کنید که مراحل را درست انجام دهید.

مرحله اول (تهیه خمیر اولیه):

 

تخم مرغ ها را داخل یک ظرف مناسب بریزید و شکر را هم به آن اضافه کنید. با همزن برقی و یا دستی به خوبی با هم مخلوط کنید. تا حدی هم بزنید که شکل فوم به خود بگیرد.

در این مرحله روغن مایع و شیر را به مخلوط اضافه کنید و باز هم با هم مخلوط کنید.


مرحله دوم (اضافه کردن آرد):

با استفاده از یک الک دستی آرد را در چند مرحله به خمیر اضافه کنید و در هر مرحله به خوبی هم بزنید تا گلوله نبندد. در همین مرحله بیکینگ پودر و پودر وانیل را هم اضافه کنید.

توجه کنید که در این مرحله اگر از همزن برقی استفاده نکنید، نتیجه نهایی بسیار بهتر خواهد بود و کیک شما اسفنجی تر خواهد بود.


مرحله سوم (قالب زدن کیک):

در این مرحله باید قالب خود را آماده کنید و کف آن را ترجیحا با کاغذ روغنی بپوشانید و کمی ان را چرب کنید و سپس خمیر را داخل آن بریزید. سپس آن را داخل فر که در دمای 150 درجه سانتی گراد قرار داده اید به مدت 30 دقیقه بپزید.


مرحله چهارم (تست کردن کیک):

با استفاده از یک خلال دندان بعد از زمان طی شده، داخل کیک بزنید و اگر بعد از بیرون آوردن خلال، تمیز بود، نشان دهنده ی پخته شدن کیک است.

مرحله پنجم (تزئین کیک):

با استفاده از یک فرچه مقداری از شهد مربایی که دوست دارید را روی کیک بمالید و سپس برای تزئین آن می توانید روی آن را با پودر نارگیل و یا هر تاپینگ دیگری که دوست دارید بپوشانید و از آن لذت ببرید.

امیدواریم که این آموزش برای شما مفید بوده باشد و از آن لذت برده باشید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1401 |
مطالب مرتبط با این پست
لیست